Творчість – це найвища форма людської життєдіяльності, особливий взаємозв'язок між
життям особистості і проявом її сил в активній діяльності. Завдяки творчості розкривається духовний світ особистості, яка, в
свою чергу, зберігаючи свою індивідуальність і своєрідність, через творчість
відображає і стверджує сутність суспільства.
Я.Коменський
Сучасне
соціальне замовлення суспільства перед освітою – це потреба у творчій, всебічно
розвиненій, високоінтелектуальній особистості, яка є активним учасником суспільного процесу, здатна до продуктивної
діяльності, готова творчо розв'язувати проблеми, які виникають сьогодні, а
також ті, що можуть виникнути у майбутньому. Нова педагогічна парадигма
спрямована насамперед на розвиток духовної і творчої сутності суб'єкта
навчання. Мета розроблених технологій відповідає напряму нової педагогічної
парадигми: всебічний розвиток творчих здібностей педагогів та досягнення учнями
творчого рівня навчання, формування самостійності учнів, їх
самовираження та самоутвердження, навичок
науково-дослідницької роботи шляхом впровадження
інноваційних та високоефективних традиційних технологій;
особистісно-орієнтований підхід у навчально-виховній діяльності як засіб
творчого розвитку учителя та учнів, а диференціація та інтеграція навчання
стають пріоритетними принципами реформування загальноосвітньої школи. Завдання розвитку творчого потенціалу особистості є актуальним для всіх предметних методик.
Педагогічна
майстерність визначається ступенем самореалізації в професії. Вона є своєрідним підсумком розвитку людини,
досягненням нею повноти професійної якості. Педагогічна майстерність
починається із зосередження зусиль зі створення людини на себе, свою
індивідуальність, тому рух до майстерності завжди має професійно-виховний характер. Виховуючи себе,
педагог прагне досягти вершин в оволодінні основними вимогами, які висуває перед
ним обрана професія і час.
Головним
показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей,
що згодом утворюють педагогічний досвід.
Саме тому проблеми вивчення, моделювання, узагальнення і поширення
передового педагогічного досвіду стають
одним із найважливіших завдань для педагогічних колективів.
Педагогічний досвід Глущак Галини Ярославівни «Літературно-краєзнавчий підхід до викладання географії з використанням
інноваційних технологій» узагальнений ІФОІППО у 1999 році, поновлений – 2008, а у 2009 –
організована міська школа передового
педагогічного досвіду.
Тільки та людина
творча яка навчилася пристосовуватись і змінюватися,
усвідомила той факт, що
жодні знання не
є гарантією успіху, лише процес
пошуку знань створює його
основу
К. Роджерс
Керівник Школи ППД:
Глущак Галина Ярославівна,
Суть керівництва сучасною школою полягає в тому , щоб у найважчій справі привселюдно створювався, дозрівав і запроваджувався найкращий досвід на основі передових педагогічних ідей.
БІБЛІОГРАФІЯ
Глущак Галина Ярославівна,
учитель географії Калуської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів №7, учитель вищої категорії, учитель-методист, член обласної творчої
групи вчителів географії, лауреат премії імені К.Малицької (2008 р.); лауреат
обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 1999»; її ім’я занесено
в Книгу Пошани педагогічних працівників міста Калуша у 2000 р.; автор програми та методично-інформаційного
забезпечення інтегрованого краєзнавчого курсу «Наше місто» (схвалених НМР
ОІППО, - 2008р.), переможець обласного та лауреат Всеукраїнського конкурсу на кращий навчально-методичний
матеріал туристсько-краєзнавчої тематики (2008р.); автор посібників на допомогу
вчителю: «Географія рідного краю в поезії, прозі, цікавих завданнях» (схвалених
НМР ОІППО, – 2000 р.), «Фізична
географія Калуського району і Калуша» (у співавторстві з Романко Г.В.)
(схвалено радою ММК та НМР ОІППО – 2000 р.);
«На допомогу класному керівнику» (схвалено радою ММК, - 2004 р.); автор
програм з українознавства та «Основи
природокористування» (схвалено радою ММК 2010 р., рекомендовано до друку НМР
Івано-Франківського інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол №
1 від 25.02.2014), схвалено Міністерством освіти і науки України для
використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист №141/12-Г-812 від
02.06.2014), член обласної авторської майстерні вчителів географії (2013-2014
н.р.), співавтор програми шкільного факультативного курсу «Юний
географ-краєзнавець», яка схвалена Міністерством освіти і науки України для
використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист №141/12-Г-812 від
02.06.2014), переможець І-ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу «Парк педагогічної майстерності» у номінації
«Галерея дозвілля» у 2012, 2013 та 2014 роках.
Одуд Катерина Миколаївна, методист Калуського міського методичного центру Калуської міської ради, відповідальна за суспільствознавчі дисципліниПрезентація досвіду роботи
Визначення актуальності досвіду вчителя географії Глущак Галини Ярославівни
Робота з контраверсійними запитаннями
Собі на замітку
В.О. Сухомлинський
“Педагогічні відкриття, досвід, можуть залишатися бездіяльними цінностями, якщо не подбати про те, щоб даними цінностями оволоділи педагогічні кадри.”
К .Ушинський
“Парадоксально...ми готові їхати за тридев'ять земель, з метою навчитися краще працювати, а високо ефективний досвід створений колегою по школі залишається невідомим і не засвоєним”.
А. Стельмах
Будь-який винахід, будь-який творчий подвиг людини починається з казки і з фантазії .
К.Ціолковський
„Ми всі так мало знаємо нашу Україну... ми мусимо свідомо носити ім’я українців, знати всі скарби, що заховані в українській землі. В цій праці нова школа... мусить об’єднати і учителів, і учнів... Навчаючися любити і свідомо ставитися до свого люду, до свого краю, ми разом з цим навчаємося шанувати і других людей, що живуть поруч з нами, закладати з ними певні товариські зносини”
Софія Русова
1. Байназаров А.М. Дидактична мозаїна з географії. – Х.: Основа.-2005. -96 с.
2. Бібік Н. В інтересах особистісно орієнтованого навчання // Педагогічна газета. – 1999. - №10. – С.4-5.
3. Білаш В. Плекаємо особистість: Роздуми про особистісно орієнтований підхід до навчання, виховання, розвиток ліцеїстів // Директор школи (Перше вересня). – 2001. - № 35. – С.6-7.
4. Бугайов О.І., Дейкун Д.І. Диференціація навчання у з Державна національна програма “Освіта” (“Україна ХХІ століття”).- К.: Райдуга. - 1994. - 64 с.
5. Віднічук І. Школа, що працює на майбутнє // Завуч (Перше вересня). – 2001. - № 19. – С.3.
6. Гнатюк Д. Учитель і учні – співавтори уроку // Директор школи (Перше вересня). – 2001. - №16. – С.5-6.
7. Державний стандарт загальної середньої освіти в Україні. Освітня галузь “Географія”. – К.: Генда, 1997. - 47 с.
8. Дробноход М.І. Концептуальні основи формування екологічного мислення та здібностей людини будувати гармонійні відносини з природою / М.І.Дробноход, Ф.В.Вольвач, С.Г.Іващенко. - К.: МАУП, 2000. - 75 с. - Бібліогр.: с. 70-74.
9. Житник Б.О.Методичний порадник: форми і методи навчання. – Х.: Основа, 2005. - 128
10. О. Солонько. Імітаційне моделювання у навчанні географії // Краєзнавство. Географія. Туризм. (Шк. світ) : Шкільний світ, 2007. - № 38. - С. 2-6
11. Капінус Н. Готовність учителів до педагогічної творчості // Директор школи. Україна : Плеяди, 2008. - № 4. - С. 24-29.
12. Кириченко І. Педагогічні технології, що використовують особистісний потенціал учня // Завуч (Перше вересня). – 2001. - № 25. – С.8.
13. Костриця М. Географічне краєзнавство: актуальні питання теорії // Географія та основи економіки в школі. - 1999. - №3. - С. 35-37.
14. Краєзнавчий принцип навчання: історичний аспект // Географія та основи економіки в школі. – 1998, № 1. – С. 30-32
16. Лях В. В. Творче використання казок в екологічному вихованні школярів: Метод. посіб. для вчителів, вихователів, студ. вищ. пед. навч. закл. - Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2003.
14. Краєзнавчий принцип навчання: історичний аспект // Географія та основи економіки в школі. – 1998, № 1. – С. 30-32
16. Лях В. В. Творче використання казок в екологічному вихованні школярів: Метод. посіб. для вчителів, вихователів, студ. вищ. пед. навч. закл. - Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2003.
17. Остапчук О. Освітнім інноваціям – незалежну експертизу // Директор школи. Україна. – 2001. - № 4. – С.93-96.
18. Пастух Л.В. Екологічне виховання та природоохоронна робота в школі. // Завуч. - 2000.
19. Полєвікова О. Б., Толстих О. О. Метод проектів як ефективна форма взаємодії вчителя й учнів // Таврійський вісник освіти : РІПО, 2008. - № 1. - С. 159-156.
20. Половинко Г. Шляхи підвищення ефективності екологічного виховання школярів // Краєзнавство. Географія. Туризм. - 2004. - Квіт. (№ 16). - С.4-5.
21. Психолого-педагогічні засади шкільного краєзнавства на уроках географії // Науковий вісник ВДУ. Журнал Волинського державного університету ім. Лесі Українки. – 1998, № 2. – С. 73-75.
22. Роль географічного краєзнавства у вивченні географії // Матеріали IV міжнародного науково-методичного семінару “Безперервна географічна освіта: інноваційні методи і технології”. – Харків: Харківський державний університет, 1998. – С. 70-72 (у співавторстві з Герасимчуком В.М.).
23. Роль і значення шкільного географічного краєзнавства // Матеріали міжнародної науково-методичної конференції “Краєзнавство і туризм: освіта, виховання, стиль життя”. – Київ: МО України, 1998.– С. 52-53.
24. Технологія формування критичного мислення на уроці географії / Н.С. Колосова, Н.В.Вукіна, Н.П. Дементієвська, В.М.Макаренко, О.О. Туманцова; упоряд. Н.С. Колосова. – Х.: Основа, 208. – 126 с. Шульгіна О.
25. Можливості і проблеми використання комп’ютерних технологій у викладанні географії // Краєзнавство, географія, туризм. – 2004. - №25-28. - С.67-70.
26. Якименко С. Екологічні знання – фундамент для формування світогляду // Почат. освіта. - 2001. - Квіт. (№ 16). - С. 2.
27. Янчук І. Проблема формування екологічного світогляду учнів // Завуч. - 2003. - Груд. (№ 34). - С. 6-8.
28.Ясинська А. Психолого-педагогічні умови організації екологічного виховання старших школярів // Рід. шк. - 2003. - Берез. (№ 3). - С.13-15.
29. Яценко В.С. Методика оцінювання навчальних досягнень учнів з географії. – Х.: Основа, 2008. – 111 с.
30. Юхимович О. Використання комп’ютерної техніки під час вивчення географії // Географія та основи економіки в школі. – 2003. - №5. - С.16-20.
0 коментарі: