Керівник Школи ППД

Творчість – це найвища форма людської життєдіяльності, особливий взаємозв'язок між життям особистості і проявом її сил в активній діяльності. Завдяки творчості розкривається духовний світ особистості, яка, в свою чергу, зберігаючи свою індивідуальність і своєрідність, через творчість відображає і стверджує сутність суспільства.  
Я.Коменський
Сучасне соціальне замовлення суспільства перед освітою – це потреба у творчій, всебічно розвиненій, високоінтелектуальній особистості, яка є активним учасником суспільного процесу, здатна до продуктивної діяльності, готова творчо розв'язувати про­блеми, які виникають сьогодні, а також ті, що можуть виникнути у майбутньому. Нова педагогічна парадигма спрямована насампе­ред на розвиток духовної і творчої сутності суб'єкта навчання. Мета розроблених тех­нологій відповідає напряму но­вої педагогічної парадигми: всебічний розвиток творчих здібностей педагогів та досягнення учнями творчого рівня навчання, формування самостійності учнів, їх самовираження та самоутвердження, навичок науково-дослідницької роботи шляхом  впровадження інноваційних та високоефективних традиційних технологій; особистісно-орієнтований підхід у навчально-виховній діяльності як засіб творчого розвитку учителя та учнів, а диференціація та інтеграція навчання стають пріоритетними принципами реформування загальноосвітньої школи.   Завдання розвитку творчого потенціалу особистості є актуальним для всіх предметних методик.
Педагогічна майстерність визначається ступенем самореалізації в професії. Вона є  своєрідним підсумком розвитку людини, досягненням нею повноти професійної якості. Педагогічна майстерність починається із зосередження зусиль зі створення людини на себе, свою індивідуальність, тому рух до майстерності завжди має  професійно-виховний характер. Виховуючи себе, педагог прагне досягти вершин в оволодінні основними вимогами, які висуває перед ним обрана професія і час.
Головним показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом  утворюють педагогічний досвід. Саме тому проблеми вивчення, моделювання, узагальнення і поширення передового  педагогічного досвіду стають одним із найважливіших завдань для педагогічних колективів.
Педагогічний досвід Глущак Галини Ярославівни «Літературно-краєзнавчий підхід до викладання географії з використанням інноваційних  технологій» узагальнений ІФОІППО у 1999 році, поновлений – 2008, а у 2009 – організована  міська школа передового педагогічного досвіду.

Тільки  та  людина  творча яка  навчилася  пристосовуватись і змінюватися, усвідомила  той  факт, що  жодні  знання  не  є  гарантією успіху, лише  процес  пошуку  знань створює  його  основу
К. Роджерс

Керівник Школи ППД:
 Глущак Галина Ярославівна
учитель географії Калуської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7, учитель вищої категорії, учитель-методист, член обласної творчої групи вчителів географії, лауреат премії імені К.Малицької (2008 р.); лауреат обласного туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 1999»; її ім’я занесено в Книгу Пошани педагогічних працівників міста Калуша у 2000 р.;  автор програми та методично-інформаційного забезпечення інтегрованого краєзнавчого курсу «Наше місто» (схвалених НМР ОІППО, - 2008р.), переможець обласного та лауреат  Всеукраїнського  конкурсу на кращий навчально-методичний матеріал туристсько-краєзнавчої тематики (2008р.); автор посібників на допомогу вчителю: «Географія рідного краю в поезії, прозі, цікавих завданнях» (схвалених НМР ОІППО,  – 2000 р.), «Фізична географія Калуського району і Калуша» (у співавторстві з Романко Г.В.) (схвалено радою ММК та НМР ОІППО – 2000 р.);  «На допомогу класному керівнику» (схвалено радою ММК, - 2004 р.); автор програм з українознавства та  «Основи природокористування» (схвалено радою ММК 2010 р., рекомендовано до друку НМР Івано-Франківського інституту післядипломної педагогічної освіти  (протокол №  1 від 25.02.2014), схвалено Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист №141/12-Г-812 від 02.06.2014), член обласної авторської майстерні вчителів географії (2013-2014 н.р.), співавтор програми шкільного факультативного курсу «Юний географ-краєзнавець», яка схвалена Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист №141/12-Г-812 від 02.06.2014), переможець І-ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу «Парк  педагогічної майстерності» у номінації «Галерея дозвілля» у 2012, 2013 та 2014 роках.
                                                              Одуд Катерина Миколаївна, методист                                                                       Калуського міського методичного                                                                                центру Калуської міської ради, відповідальна                                                              за суспільствознавчі дисципліни
                                                                            
 

Презентація досвіду роботи

Визначення актуальності досвіду  вчителя географії Глущак Галини Ярославівни

Робота з контраверсійними запитаннями

                     

Собі на замітку
Суть керівництва сучасною школою полягає в тому , щоб у найважчій справі привселюдно створювався, дозрівав і запроваджувався найкращий досвід на основі передових педагогічних ідей.
В.О. Сухомлинський
     “Педагогічні відкриття, досвід, можуть залишатися бездіяльними цінностями, якщо не подбати про те, щоб даними цінностями оволоділи педагогічні кадри.”
К .Ушинський
“Парадоксально...ми готові їхати за тридев'ять земель, з метою навчитися краще працювати, а високо ефективний досвід створений колегою по школі залишається невідомим і не засвоєним”.
А. Стельмах

     Будь-який винахід, будь-який творчий подвиг людини починається з казки і з фантазії .
К.Ціолковський
      „Ми всі так мало знаємо нашу Україну... ми мусимо свідомо носити ім’я українців, знати всі скарби, що заховані в українській землі. В цій праці нова школа... мусить об’єднати і учителів, і учнів... Навчаючися любити і свідомо ставитися до свого люду, до свого краю, ми разом з цим навчаємося шанувати і других людей, що живуть поруч з нами, закладати з ними певні товариські зносини”
Софія Русова

БІБЛІОГРАФІЯ

1.  Байназаров А.М. Дидактична мозаїна з географії. – Х.: Основа.-2005. -96 с.
2.  Бібік Н. В інтересах особистісно орієнтованого навчання // Педагогічна газета. – 1999. - №10. – С.4-5.
3.  Білаш В. Плекаємо особистість: Роздуми про особистісно орієнтований підхід до навчання, виховання, розвиток ліцеїстів // Директор школи (Перше вересня). – 2001. - № 35. – С.6-7.
4.  Бугайов О.І., Дейкун Д.І. Диференціація навчання у з Державна національна програма “Освіта” (“Україна ХХІ століття”).- К.: Райдуга. - 1994. - 64 с.
5.  Віднічук І. Школа, що працює на майбутнє // Завуч (Перше вересня). – 2001. - № 19. – С.3.
6.  Гнатюк Д. Учитель і учні – співавтори уроку // Директор школи (Перше вересня). – 2001. - №16. – С.5-6.
7. Державний стандарт загальної середньої освіти в Україні. Освітня галузь “Географія”. – К.:  Генда, 1997. - 47 с.
8.  Дробноход М.І.  Концептуальні основи формування екологічного мислення та здібностей людини будувати гармонійні відносини з природою  / М.І.Дробноход, Ф.В.Вольвач, С.Г.Іващенко. - К.: МАУП, 2000.   - 75 с. - Бібліогр.: с. 70-74.
9.  Житник Б.О.Методичний порадник: форми і методи навчання. – Х.: Основа, 2005. - 128
10. О. Солонько. Імітаційне моделювання у навчанні географії // Краєзнавство. Географія. Туризм. (Шк. світ) : Шкільний світ, 2007. - № 38. - С. 2-6
11. Капінус Н. Готовність учителів до педагогічної творчості  // Директор школи. Україна : Плеяди, 2008. - № 4. - С. 24-29.
12. Кириченко І. Педагогічні технології, що використовують особистісний потенціал учня // Завуч (Перше вересня). – 2001. - № 25. – С.8.
13.  Костриця М. Географічне краєзнавство: актуальні питання теорії // Географія та основи економіки в школі. - 1999. - №3. - С. 35-37.
14. Краєзнавчий принцип навчання: історичний аспект // Географія та основи економіки в школі. – 1998, № 1. – С. 30-32
16. Лях В. В. Творче використання казок в екологічному вихованні школярів: Метод. посіб. для вчителів, вихователів, студ. вищ. пед. навч. закл.  - Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2003.
17.  Остапчук О. Освітнім інноваціям – незалежну експертизу // Директор школи. Україна. – 2001. - № 4. – С.93-96.
18. Пастух Л.В. Екологічне виховання та природоохоронна робота в школі. // Завуч. - 2000.
19. Полєвікова О. Б., Толстих О. О. Метод проектів як ефективна форма взаємодії вчителя й учнів // Таврійський вісник освіти : РІПО, 2008. - № 1. - С. 159-156.
20. Половинко Г. Шляхи підвищення ефективності екологічного виховання школярів // Краєзнавство. Географія. Туризм. - 2004. - Квіт. (№ 16). - С.4-5.
21.  Психолого-педагогічні засади шкільного краєзнавства на уроках географії // Науковий вісник ВДУ. Журнал Волинського державного університету ім. Лесі Українки. – 1998, № 2. – С. 73-75.
22. Роль географічного краєзнавства у вивченні географії // Матеріали IV міжнародного науково-методичного семінару “Безперервна географічна освіта: інноваційні методи і технології”. – Харків: Харківський державний університет, 1998. – С. 70-72 (у співавторстві з Герасимчуком В.М.).
23. Роль і значення шкільного географічного краєзнавства // Матеріали міжнародної науково-методичної конференції “Краєзнавство і туризм: освіта, виховання, стиль життя”. – Київ: МО України, 1998.– С. 52-53.
24. Технологія формування критичного мислення на уроці географії / Н.С. Колосова, Н.В.Вукіна, Н.П. Дементієвська, В.М.Макаренко, О.О. Туманцова; упоряд. Н.С. Колосова. – Х.: Основа, 208. – 126 с. Шульгіна О.
25. Можливості і проблеми використання комп’ютерних технологій у викладанні географії // Краєзнавство, географія, туризм. – 2004. - №25-28. - С.67-70.
26. Якименко С. Екологічні знання – фундамент для формування світогляду // Почат. освіта. - 2001. - Квіт. (№ 16). - С. 2.
27. Янчук І. Проблема формування екологічного світогляду учнів // Завуч. - 2003. - Груд. (№ 34). - С. 6-8.
28.Ясинська А. Психолого-педагогічні умови організації екологічного виховання   старших   школярів // Рід. шк. - 2003. - Берез.  (№  3). - С.13-15.
29.  Яценко В.С. Методика оцінювання навчальних досягнень учнів з географії. – Х.: Основа, 2008. – 111 с.
30. Юхимович О. Використання комп’ютерної техніки під час вивчення географії // Географія та основи економіки в школі. – 2003. - №5. - С.16-20.


0 коментарі: